Tallafan - 2011-03-08 17:54:46

1.1 Klan jest organizacj±, w której profesja nie ma znaczenia, znaczenie ma tu rasa. W klanie mog± być najwyżej 2 rasy i musz± one być zaprzyjaĽnione (więcej w pomoc->rasy). Po opuszczeniu klanu (w przypadku gdy ma on charakter neutralny b±dĽ zły), taka osoba jest ¶cigana przez wszystkich członków, a gdy zostanie, członek organizacji ma prawo go u¶miercić.
1.2 Charakter klanu. W klanie do wyboru jest jeden z trzech charakterów: dobry, neutralny lub zły, by móc stać się jego członkiem, postać musi mieć taki sam charakter, jak klan.
1.2.1 Dobry. Członkowie klanu o charakterze dobrym kochaj± swoj± wioskę, więc mog± dostać teren należ±cy do jakie¶ wioski np. L-1, jednak by go zdobyć musz± mieć zgodę od gildii, która ma siedzibę w danej wiosce, choć mog± również posiadać zwykły teren taki jak E-7. Nawet po zdobyciu wszystkich terenów klan nie może przej±ć władzy w wiosce, chyba że obalaj± złego władcę, wtedy mog± j± utrzymywać do wyboru nowego. Klan o dobrym charakterze może uzyskać teren, jeżeli mieszkańcy będ± mogli słyszeć o ich częstych działaniach na danym terenie (pożytecznych).
1.2.2 Neutralny. Tereny zdobywać mog± za działania pożyteczne, jak i napa¶ci, kradzieże. Jeżeli klan wykona o 3 działania pożyteczne lub negatywne, wtedy jego charakter się zmienia.
1.2.3 Zły. Oni najbardziej pragn± władzy. Po przejęciu (odbiciu dobrym) terenów wioski np. L-1 do L-4, mog± przej±ć kontrolę nad miastem. Maj± do tego dwie opcje. Pierwsz± jest obalenie władcy - zabicie lub wygnanie, wtedy władc± zostanie wybrana przez lidera (lub on sam) osoba. W tym przypadku jeżeli mieszkańcy (s± oni zwykłymi graczami) nie będ± zadowoleni, będ± mogli ogłosić bunt. Drug± opcj± jest kierowanie przez np. zastraszanie władcy. Mog± ż±dać od niego podniesienia danin itp. jednak jeżeli ludzie połapi± się co się dzieje, również mog± ogłosić bunt.
1.3 Tereny. Na pocz±tku istnienia każdy klan dostaje jeden teren (przed założeniem przynajmniej 3 osoby, które s± członkami gildii musz± tam długo przebywać). Tylko organizacja o charakterze dobrym może otrzymać teren w obszarze wioski, jednak by to zrobić musi mieć zgodę od gildii, która ma tam swoj± siedzibę. Prócz tego mog± odbywać się bitwy o tereny. Każdy klan może wywołać bitwę maksymalnie raz w tygodniu. W razie gdyby klan broni±cy nie chciał walczyć, teren przejęty zostaje bez walki. Podczas walki o teren żaden klan nie ma prawa u¶miercić członka drugiego, ani go okra¶ć, mog± oni jedynie przenie¶ć/wywieĽć ich gdzie indziej. Za posiadanie terenu w obszarze wioski, w której gildia ma siedzibę, gildia ma prawo pobierać opłaty.
1.4 Członkowie. By organizacja mogła zacz±ć działać, musi mieć lidera + 2 członków, którzy przed założeniem musz± spędzać na wymarzonym terenie dużo czasu. Limit osób to 8. Na pocz±tku 3 + za każdy teren dodatkowo 2 osoby (za trzeci jedna). oprócz tego musz± być tej samej lub zaprzyjaĽnionej rasy.
1.5 Klan vs Gildia - Gildia ma prawo wywołać gildię z klanem, jeżeli:
-klan jest zbyt pewny siebie, wiadomo chyba o co chodzi
-nie podobaj± im się ich działania
-nie s± dostarczane im opłaty (o ile w ogóle zostały nałożone)

2. Gildia. Gildia jest czym¶ w rodzaju bractwa, by do niej należeć trzeba mieć t± sam± profesję, co inni jej członkowie. Ich celem jest zdobycie mocy, ochrona swojej wioski, władza lub przeciwdziałania innej gildii - w zależno¶ci od charakteru gildii, bliżej chyba nie muszę tego wyja¶niać. Gildia ma prawo kierować klanem i jego działaniami, prócz tego po uzyskaniu limitu (10 członków) mog± spotkać się (wszyscy) by zdobyć kryształ. Wygl±da to tak:
Po spełnieniu obu warunków mog± spotkać się np. w grocie i wykonać ceremonię, dzięki której otrzymaj± losowy kryształ, nie koniecznie aktywny. Gildie  maj± prawo do toczenia wojen między sob±, lecz w bardziej odludnych miejscach.

Wymagania:
By przynależeć do klanu lub gildii trzeba mieć 3 lvl, t± sam± profesję/rasę (lub zaprzyjaĽnion±) oraz charakter, co wybrana organizacja.
By być liderem należy mieć 5lvl, dodatkowe 2 osoby oraz spędzić dużo czasu an wybranym terenie.

www.tibiaotsto.pun.pl www.europeistyka2010.pun.pl www.warzywaiowoce.pun.pl www.impressivehearts.pun.pl www.lunattic.pun.pl